ספינת הדגל החשמלית של מרצדס
בקרוב בישראל: מרצדס EQS, מכונית הפאר החשמלית פורצת הדרך, שקובעת את הסטנדרטים החדשים בעיצוב, טכנולוגיה, יוקרה וחשמל.
תהליך ארוך שנים של פיתוח ורכישת ניסיון בתכנון מכוניות חשמליות הגיע לשיאו עם הצגת מרצדס EQS: המכונית החשמלית הראשונה של המותג בפלח מכוניות הפאר. ה-EQS, הסדאן החשמלית של מרצדס, טוענת לכתר המכונית החשמלית הטובה בעולם. היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית ובעלת יחידות הנעה חשמליות רבות עוצמה וגדושה בטכנולוגיה פורצת דרך. בקרוב, גם הקהל הישראלי יוכל ליהנות מאחת מהמכוניות המתקדמות בעולם*, כזו שעוצבה ותוכננה עבור אנשים יוצאי דופן שניצבים בחזיתו של עידן חדש.
לא נראית כמו אף אחת
ל-EQS עיצוב One Bow Line אווירודינמי עם גג משתפל לאחור ותכנון שמאפשר ניצול מיטבי של חלל תא הנוסעים. היא מקרינה את הייחודיות והחדשנות שלה לכל עבר באמצעות שלל אלמנטים שאי אפשר להתעלם מהם. המראה שלה עתידני וקלאסי בעת ובעונה אחת.
סביבת הנהג ב-EQS יוצאת דופן הודות לחידוש עולמי שמרצדס מכנהMBUX Hyperscreen. מסך ענק המשתרע על פני כל הדשבורד ומורכב משלושה מסכי תצוגה גדולים: לוח מחוונים בגודל "12.3, מסך מרכזי OLED בגודל "17.7 ומסך OLED בגודל "12.3 בצד הנוסע; שני האחרונים בעלי משוב חישה.
את החלק האחורי של ה-EQS ניתן להפוך לסוויטת עסקים מקוונת ומפנקת, עם מושבים רב שכבתיים מחוממים, מאווררים ובעלי פונקציית עיסוי. קונסולה מרכזית עם טאבלט MBUX וטעינה אלחוטית מאפשרת ניצול מיטבי של הזמן במושבים האחוריים, לעבודה או להנאה.
בין החידושים הנוספים בתא הנוסעים של ה-EQS: תאורת האווירה האקטיבית העוטפת, שמגיבה למתרחש ברכב ובסביבותיו, דלתות הנוחות שנפתחות מעצמן כאשר מתקרבים לרכב, מערכת טיהור אוויר מתקדמת עם פילטר HEPA, מערכת שמע יוקרתית Burmester® Surround וסייען MBUX התומך בתפעול באמצעות דיבור וכן מחוות ושפת גוף.
אל כל אלו מתווספים דיפונים וריפודים ברמה הגבוהה ביותר, החל בריפודי עור Lugano ו-Nappa, דרך גימורי סיבי-פחמן וחיתוך לייזר וכלה בגימורי עץ יוקרתיים כמו גימור עץ האגוז בעל הנקבוביות, במראה יאכטה. השילוב בין טכנולוגיה עילית לבין חומרים איכותיים ואיכות הרכבה מושלמת, יוצר תא נוסעים שמספק חוויית עיצוב ונוחות יוקרתית, מפנקת ויוצאת דופן.
ביצועים מחשמלים
ספינת הדגל החשמלית של מרצדס מצוידת ביחידת הנעה חשמלית טהורה E Drive עם מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי או שני מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור, בגרסאות ההנעה הכפולה. ההספק מגיע עד כדי 761 כ"ס (560 קילוואט) בגרסה החזקה ביותר +EQS AMG 53 4MATIC עם חבילת דיינמיק פלוס, שבה התאוצה מאפס למאה קמ"ש נמשכת 3.4 שניות בלבד. ה-EQS מציעה גם טווח נסיעה ארוך באופן חריג – עד 770 קילומטרים בגרסת +EQS 450. (טווח הנסיעה בפועל מושפע, בין היתר, גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב, ממאפייני הנהיגה ומקיבולת ובלאי הסוללה ויכול אף להגיע לפער משמעותי ביחס לנתוני המעבדה).
כצפוי, גם בתחום ההנעה מספקת EQS מגוון של חידושים וטכנולוגיות מתקדמות כמו למשל היגוי לסרן האחורי, בשתי דרגות לבחירה, שמעצים את היכולת הדינמית ואת כושר התמרון שלה.
בתחום מערכות הסיוע לנהג, מציעה EQS את מגוון המערכות האקטיביות המתקדמות ביותר לטובת רמת בטיחות חסרת תקדים בדרך לנהיגה סמי-אוטונומית, בטיחותית ונינוחה. זאת ועוד, ה-EQS מסוגלת אפילו לזכור מקומות חניה ולהיכנס ולצאת מהם באופן אוטומטי, וניתן אף להכניס ולהוציא אותה ממקומות חניה באמצעות הטלפון החכם.
העתיד כבר כאן
מרצדס EQS היא כמו מכונית שהגיעה אלינו מהעתיד: במראה שלה, בחוויית הנהיגה והנסיעה ובתפעול מערכות הרכב. זוהי מכונית פאר חשמלית, עם כל המסורת של מרצדס לצד חדשנות טכנולוגית פורצת דרך. בקרוב, מרצדס EQS תגיע ארצה וגם הלקוח הישראלי יוכל ליהנות מהמכונית החשמלית הטובה בעולם.
* חלק מהמערכות ומהאביזרים המתוארים בכתבה מהווים אבזור אופציונלי בתוספת תשלום. המפרטים הטכניים וחבילות האבזור של מרצדס EQS בשוק הישראלי טרם נקבעו ועשויים להיות שונים מהמתואר בכתבה.